
Stosując wyznaczone kryterium, nazwijmy go „rodzajem środka przewozu”, transport krajowy możemy sklasyfikować na kilka grup: automobilowy, kolejowy, wodny, lotniczy. W zależności od rodzaju towaru umieszczonego na paletach i długości trasy, logistycy wybiorą ten najlepszy sposób przewozu.
Pomimo ciągle utrzymujących się wysokich cen benzyny, załadowane tiry nie przestają ani na chwilę przemieszczać się po naszych polskich ekspresówkach. Różnokolorowe plandeki na naczepach pozwalają kierowcom samochodów osobowych zorientować się, z jakiego miasta pochodzi oraz jaką nazwę nosi dana firma przewozowa (sprawdź ofertę na transport krajowy (wejdź www.leaderlogistics.pl/transport-krajowy/calopojazdowy/)). A w ciężarówkach przesyłana jest żywność: worki z mąką jęczmienną, kaszą gryczaną, skrzynki z jabłkami czy dżemami śliwkowymi. Specjalne samochody chłodnie z wyeksponowanymi agregatami chłodzącymi, przewożą mięso wołowe i ryby morskie, a samochody cysterny napełnione są po brzegi świeżym, polskim, śnieżnobiałym mlekiem.
Transport krajowy to także przesył towarów za pośrednictwem kolei. Torami transportuje się towary ciężkie i w ogromnych ilościach: węgiel kamienny do elektrowni i składów czy ropę do rafinerii. A w niebotycznych wagonach znajduje się kruszywo budowlane i wapień do hutniczych pieców. Koleją przewozi się też widokówki z urlopu i wielkogabarytowe paczki z jednego końca Polski na drugi.
Transport wodny to przewóz skrzyń z dorszami, którymi załadowany jest okręt płynący z Sopotu do Szczecina, a w samolotach pasażerowie rodzimych linii lotniczych, czyli najczęściej turystki i biznesmeni, przemieszczają się z Krakowa do Rzeszowa. Jak pokazano transporttransport krajowy (kliknij leaderlogistics.pl/transport-krajowy/)y sposób wpływa na wzrost komfortu naszego życia, chociaż nie zawsze to sobie uświadamiamy. Nawet tak prozaiczne czynności, jak jedzenie posiłku posiadają przecież związek z szeroko pojętą i typowo logistyczną problematyką.