Kłopoty z anulowaniem lub opóźnieniem lotu zagubieniem lub zniszczeniem bagażu – prawa podróżującego.

przez | 9 lipca 2021
Wobec wszystkich przedsiębiorstw transportowych linii tradycyjnych, niskokosztowych i czarterów obowiązują takie same reguły, bez względu na wartość biletu, kategorię podróży i typ rezerwacyjną. Kiedy przelot zostanie anulowany, przewoźnik musi zapewnić podróżnym jedną z trzech opcji do wyboru: zwrot pełnego kosztu biletu w terminie 7 dni lub zmianę planu podróży. Może to być zamienny lot w najwcześniejszym możliwym terminie albo podróż w innym czasie odpowiedni dla podróżnego. Dodatkowo, podróżującym należy się odszkodowanie w wysokości od 250 euro w razie podróży do 1500 km, przez 400 euro w sytuacji lotów na dystansie 1500-3500 km, aż po 600 euro dla lotów odleglejszych.

samolot

Autor: Andrés Nieto Porras
Źródło: http://www.flickr.com

Bez względu na od powodu unieważnienia lotu firma transportowa ma obowiązek zapewnić pasażerom bezpłatną opiekę w okresie, gdy pasażerowie czekają w porcie lotniczym na wariantowy lot: posiłki oraz napoje w ilościach właściwych do czasu oczekiwania, zakwaterowanie w pensjonacie i przewóz między portem lotniczym a miejscem przebywania. Darmowe dwie rozmowy telefoniczne, dwa dalekopisy, dwie przesyłki faksowe rato (zobacz zobacz) możliwość nadania dwóch maili . Powinności przewoźników lotniczych w stosunku do podróżujących w razie spóźnienia wylotu, polegają na przekazaniu wiadomości o przysługujących im prawach i procedurach w przypadku jeżeli przelot jest opóźniony o co najmniej 2 godziny. Podróżni mają wówczas prawo do bezpłatnej opieki, równoważnej jak w przypadku anulowania przelotu.

Kiedy opóźnienie wylotu wynosi co najmniej 5 godzin, można wypowiedzieć umowę. Wtedy za spóźnienie odlotu odszkodowanie przysługuje w formie zwrotu pełnego kosztu biletu, w terminie siedmiu dni oraz za wszelakie części nieodbytej podróży, ale również za części już odbyte (telefon). Zwłaszcza jeżeli opóźniony przelot nie służy już dłużej jakiemukolwiek zamiarowi związanemu z pierwotnym programem podróży. Podróżujący ma również prawo do żądania zabezpieczenia powrotu do pierwotnego miejsca odlotu w najwcześniej możliwym czasie. Gdy podróżni przybędą do punktu przeznaczenia, 3 godziny raty (zobacz dalsze informacje) więcej, po pierwotnie przewidzianej przez przewoźnika lotniczego czasie przylotu a opóźnienie samolotu jest konsekwencją wystąpienia nadzwyczajnych okoliczności, to wtedy za opóźnienie samolotu rekompensata nie należy się.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*