Public Relations – rośnie liczba firm, które korzystają z takiej usługi – czy warto?

Pożytki podjęcia współpracy z kompetentną agencją PR mogą okazać się ogromne. Agencje w/w zajmują się – krótko mówiąc – budową wizerunku firmy, jej kierownictwa, produktów i usług na rynku. Dzięki takiej współpracy firma może liczyć na znaczne wzrosty efektywności, a jednocześnie żadna z osób pracujących w firmie nie musi poświęcać swojego czasu na w/w aktywności.

Szkolenia dla firm

Autor: tec_estromberg
Źródło: http://www.flickr.com
Firma może współpracować z konkretną agencją PR na 2 sposoby: może podjąć współpracę tzw.

Pragniesz poznać inne podobne praktyczne porady? Jeśli tak, to zobacz tutaj mata antyzmęczeniowa, a niewątpliwie nie odczujesz zawodu.

projektową, lub też zdecydować się na stałą współpracę z taką agencją PR. W pierwszym przypadku współpracujące ze sobą biznesy nie związuje stała umowa i firma korzystające z usług agencji PR nie są objęte przez nią kompleksową obsługą (porównaj – ). W tymże przypadku współpracujące firmy podpisują umowę na konkretne projekty. Cechą takiej współpracy jest niestety mała możliwość kontroli zleconych działań oraz ograniczona możliwość sprawdzania efektów pracy zatrudnionej agencji PR.

Drugim rozwiązaniem takowej współpracy jest sporządzenie z daną agencją PR stałej umowy. W takim wypadku wybrana agencja w ramach stałego wynagrodzenia przygotowuje strategię komunikacji oraz konkretny plan przedsięwzięć. Ponieważ obsługa pracowników agencji PR ma charakter całościowy, a więc niezależnie na ilość informacji które należy sporządzić i przekazać mediom ponosimy stałe koszty, więc w dłuższej perspektywie jest to forma bardziej opłacalna.

w biurze

Autor: U.S. Army Corps of Engineers
Źródło: http://www.flickr.com
Pamiętać jednakże należy, iż zakres prac agencji PR to nie tylko przesyłanie mediom informacji o kliencie i urządzanie konferencji (więcej – ). Dużym atutem stałej współpracy z wybraną agencją PR jest niezmienny skład agentów pracujących ze zleceniodawcą. Specjaliści ci to znawcy branży. Osoby te wdrożone są w problemy swoich klientów, budują one długookresowe stosunki z mediami, są znane miejscowym dziennikarzom.

Nie możemy zapominać iż budowa wizerunku przedsiębiorstwa to proces ciągły i długotrwały. Z tejże większość przedsiębiorstw decyduje się na długofalową kooperację z agencją PR. Szukając dobrej agencji PR musimy zwracać uwagę na to jak jakimi osiągnięciami może się ona pochwalić, pytajmy o zrealizowane projekty, o byłą klientele. Nie obawiajmy się skontaktować z byłymi klientami celem zasięgnięcia opinii o interesującej nas agencji PR z którą kooperować zamierzamy.