Specjalistyczne wędrowanie

przez | 19 sierpnia 2022
Ze wschodu na zachód, z północy na południe, w każdy zakątek i do każdego miasteczka – podróżujemy. Od kiedy zniknęły granice możemy pozwolić sobie na to. Jako mieszkańcy Unii Europejskiej i Strefy Schengen możemy również zatrudniać się w wielu miejscach Europy.

Wspólnie z naszym podróżowaniem do boju ruszyły auta – mniejsze i wększe, ale przede wszystkim te, w których nie siedzą żądni przygód wycieczkowicze, lecz pracujący ciężko kierowcy TIR-ów i innych troszkę mniejszych aut.

Biały samochód dostawczy

Autor: Raphael Desrosiers
Źródło: http://www.flickr.com

Zajmują się przede wszystkim transportem ładunków, transportowaniem różnego rodzaju rzeczy o różnorakich rozmiarach, samochodów, części do pojazdów, przewożą wszystko, nawet to, co nazywa się tak dziwnie, że nie wiedziałbyś jak o to zapytać.

Jeżdżą do odległych państw, jeśli na zachód to trafiają na kumpli z Anglii, Francji czy Hiszpanii, inaczej klaruje się sytuacja we Wschodniej Europie, tam nikt z Zachodu nie chce jechać wykręcając się, że język obcy, obce zwyczaje i tradycje, a do tego niebezpiecznie. Z tego też względu nasze firmy przewozowe przewożą ładunki na Wschód, dzięki temu przyjmują większość zleceń, których firmy zachodnie nie chcą się podjąć.

W większości firm obowiązuje system, że można pracować bez przerwy przez trzy tygodnie, a potem dostać tydzień wolnego albo zwyczajny czas pracy – tygodniowy, a weekendy wolne.

Sądzisz, że potrzebny będzie Ci kompleksowy raport (https://rokad.pl/plyty-PCW-twarde) na ów trudny temat? Śpieszymy ze wsparciem – dodatkowe wiadomości znajdziesz na naszej kolejnej stronie.

Większość osób decyduje się na druga opcja, najczęściej ze względu na najbliższych. No bo trzytygodniowa rozłąka to niekoniecznie tragedia, ale jak jest możliwość spotkania się z rodziną w czasie weekendu – to właściwie wybór jest oczywisty.

———–Odkryj ofertę: Spedycja z

Zespół autobusów

Autor: Jeff Attaway
Źródło: http://www.flickr.com

Kierowca TIR-a może nieźle zarobić, ale wykonuje jednocześnie bardzo męczącą pracę. Nieustannie się jest w trasie, sypia się w aucie, stając na stacjach benzynowych albo na przeznaczonych do tego miejscach postojowych. Niezdrowo się odżywia, ciągle jest w innym miejscu, więc odnalezienie punktu odniesienia nie jest łatwe, a takim miejscem jest dom.

Przykładowo, mając zły dzień w pracy, więc kiedy wracamy do domu, choć na trochę się uspokajamy, jesteśmy u siebie. Kierowca (zobacz również egzamin teoretyczny) TIR-a nie zna tego uczucia, bo zaraz czeka go kolejna trasa pełna przygód.

Podsumowując, praca tirowca nie jest dla każdego. Większość z nas lubi podróże, ale na wakacje. Takie podróżowanie, gdzie czas nagli, a zdrzemnąć się można tylko na parkingu, to nie opcja dla każdego.