Szkolenie Six sigma to dobre rozwiązanie tego jak efektywnie zarządzać przedsiębiorstwem

Zarządzanie jakością polega na optymalizacji procesów w firmie w taki sposób, żeby połączyć wysoką jakość z ograniczeniem wydatków. Wiąże się to z ciągłym udoskonalaniem procesów produkcyjnych, motywowaniem pracowników i szeregiem innych czynników mających wpływ na jakość produkcji w przedsiębiorstwie. W małej firmie wystarczy sprawny menadżer, który zna realia rynku i jest kreatywny. O ile wymagania te może spełnić wiele osób, o tyle znalezienie menadżera odpowiedniego do zarządzania jakością w dużej korporacji jest ogromnym wyzwaniem. Nie jest bowiem możliwe skuteczne nadzorowanie wszystkich procesów we wszystkich oddziałach firmy. W takich okolicznościach najlepiej sprawdzają się metody… statystyczne.

szkolenie biznesowe

Autor: Trentino as a Lab
Źródło: http://www.flickr.com

Jak się bowiem okazuje, wszystkie czynniki powodujące obniżenie jakości w firmie, za wyjątkiem błędu ludzkiego da się skutecznie przewidzieć i wyeliminować.Specjaliści w dziedzinie zarządzania jakością opracowali system zarządzania jakości, polegający na metodach statystycznych. Nazywa się on six sigma i swoją nazwę bierze od wartości oznaczającej margines błędu – sigma. Wartość sigma odzwierciedla ilość dopuszczalnych błędów na miliard operacji, system six sigma dąży do minimalizacji tego czynnika. Menadżerowie dużych firm i korporacji przechodzą kilkutygodniowe szkolenie, które wytwarza u nich umiejętność statystycznego przewidywania przyczyn obniżenia jakości, oraz uczy ich eliminowania. Szkolenie to jest kilkustopniowe i każdorazowo kończy się zdobyciem przez osobę uczestniczącą odpowiedniego certyfikatu.
Kolejne stopnie tej metody oznacza się podobnie jak w sportach walki – kolorowymi pasami. Najwyższym stopniem wtajemniczenia w statystyczne metody zarządzania jakością jest ukończone szkolenie black belt.

Sprawdź, czy następny link jest tym, czego właśnie szukasz. Z pewnością bardzo będzie mógł pomóc Ci w Twoim projekcie, który aktualnie szykujesz. Zobacz, naprawdę warto!

Najniższym stopniem wtajemniczenia jest posiadanie białego pasa, następny w kolejności jest pas żółty, później zielony i na końcu czarny. Wiele międzynarodowych spółek z powodzeniem korzysta z tej metody zarządzania jakością, niektóre z nich robią to już od kilkudziesięciu lat. W takich spółkach pracuje wielu menadżerów posiadających certyfikaty różnego stopnia.
Zarządzanie jakością opiera się na przeprowadzaniu działań w przedsiębiorstwie w taki sposób, żeby połączyć dobrą jakość z ograniczeniem wydatków. Łączy się to ze stałym usprawnianiem procesów produkcyjnych, zachęcaniem zatrudnionych ludzi i szeregiem innych czynników mających wpływ na jakość produkcji w przedsiębiorstwie. W niewielkim przedsiębiorstwie przydatny będzie profesjonalny pracownik, który zna realia rynku i odznacza się kreatywnością. O ile warunki te może spełnić duża liczba osób, o tyle zdobycie specjalisty nadającego się do zarządzania jakością w wielkiej firmie jest trudnym zadaniem. Nie jest bowiem możliwe efektywne nadzorowanie wszystkich procesów w każdym oddziale przedsiębiorstwa.

W tego rodzaju sytuacjach świetnie sprawdzają się sposoby… statystyczne. Jak się bowiem okazuje, różnorodne aspekty wywołujące pogorszenie jakości w przedsiębiorstwie, wyłączając błędy ludzkie da się efektywnie prognozować i wyeliminować.
Profesjonaliści w dziedzinie zarządzania jakością opracowali system do takiego zarządzania, polegający na metodach ze statystyki. Nazywa się on six sigma i swoją nazwę bierze od wartości oznaczającej margines błędu – sigma. Wartość sigma pokazuje ilość dopuszczalnych błędów na miliard operacji, system six sigma dąży do ograniczenia tego czynnika – . Menadżerowie dużych firm i korporacji odbywają dość długie szkolenie, na którym zyskują zdolność do statystycznego prognozowania źródeł pogorszenia jakości, oraz uczy ich eliminowania. Szkolenie to jest kilkustopniowe i każdorazowo kończy się otrzymaniem przez osobę uczestniczącą właściwego certyfikatu.
Kolejne stopnie tej metody oznaczane są podobnie jak w sportach walki – za pomocą kolorowych pasów. Największym stopniem wtajemniczenia w opisywane metody zarządzania jakością jest ukończone szkolenie black belt. Początkowym stopniem poznania jest otrzymanie białego pasa, następny w kolejności jest pas żółty, później zielony i na końcu czarny. Wiele dużych firm z powodzeniem korzysta z tego sposobu zarządzania jakością, niektóre z nich czynią to już od bardzo wielu lat. W tego rodzaju spółkach zatruudnionych jest wielu menadżerów mających certyfikaty różnego stopnia.